Silueta perfecta pentru nunta!

     Fie ca ati stabilit deja data nuntii voastre fie ca inca sunteti in tratative, cu siguranta un aspect foarte important pentru tine ca mireasa este silueta! Ne dorim sa aratam perfect in rochia de mireasa mult visata inca de mici insa procesul de slabire poate fi unul obositor si chiar ineficient daca nu ne stabilim un plan de slabire regulat pe care sa-l respectam cu sfintenie.

     Desi motivatia exista si este destul de mare, poate fi dificil sa scazi in greutate avand in vedere stresul si presiunea organizarii nuntii, termenul limitat pe care il ai la dispozitie si nu in ultimul rand timpul pe care esti dispusa sa-l sacrifici pentru a ajunge la forma dorita pentru rochia pe care ti-o doresti.

     Pentru ca zi de zi intalnim viitoare mirese ce fac eforturi considerabile pentru a ajunge la forma dorita, pentru ca vedem foarte des mirese ce fac compromisuri in alegerea rochii de mireasa din cauza kilogramelor in plus, ne-am propus sa venim in ajutorul tau cu un ghid practic realizat cu ajutorul unui trainer personal.

1. Stabilirea obiectivelor

     Orice dieta sau plan de slabire incepe cu stabilirea obiectivelor. Este important sa fii sincera cu tine si sa care este greutatea ta ideala, la care te simti cel mai bine. Incearca sa iti setezi obiectivele in asa fel incat sa ai sufiecient timp pentru a le obtine. Ia in calcul ca este posibil ca neindeplinirea acestor obiective sa te demoralizeze si sa te duca la renuntare.

     In cazul in care tu evaluezi ca ai destul de multe kilograme in plus este indicat sa ceri ajutor specializat si sa stabilit impreuna obiectivele in functie de mai multi factori importanti precum: programul tau zilnic, durata de timp pe care o ai la dispozitie, cat timp esti dispusa sa sacrifice pentru a imbraca rochia de mireasa la care visezi.

2. Principii de baza ale pierderii in greutate

     Asa cum bine stim cu totii kilogramele in plus nu au fost acumulate peste noapte, ci intr-o perioada de timp mai indelungata. De aceea trebuie sa ne inarmam cu foarte multa rabdare si sa nu ne asteptam la rezultate miraculoase peste noapte. De obicei rezultatele masurabile le poti face lunar sau odata la trei luni, pentru a nu pune presiune asupra psihicului tau care face si asa eforturi foarte mari pentru a iesi din starea de confort si pentru a respecta un plan de slabire.

     Atunci cand iti doresti cu adevarat sa porti rochia de mireasa perfecta, sau visezi la o rochie mulata stil sirena trebuie sa fii dispusa sa faci sacrificii, pentru cad oar odata in viata vei fi mireasa.

     Stii deja ca pentru o silueta perfecta, supla, trebuie sa faci sport si sa ai grija cu alimentatia. Fie ca reusesti mai mult sau mai putin sa imbini cele doua chei ale succesului, te putem ajuta cu cateva principii pe care daca le respecti poti pierde in greutate foarte usor.

  • Invata sa refuzi fara sa te simti vinovata!

     Majoritatea dintre noi mancam anumite alimente in special dulciuri si prajituri pentru ca nu se cade sa refuzam atunci cand ni se ofera. Ba mai mult decat atat rezistam cu greu in cazul in care persoanele care ne ispitesc sunt persuasive.  Prietenii  vor intelege daca te-ai saturat, nimeni nu te judeca daca mananci mai putin, mai ales daca e evident ca faci asta pentru ca incerci sa slabesti. Refuzul nu inseamna lipsa de politete.

  • Renunta la tendinta de a te auto-premia!

     Daca ai tinut o zi sau o saptamana dieta cu strictete, nu inseamna ca este timpul sa te premiezi cu un desert. Tine minte intotdeauna care sunt obiectivele pe care vrei sa le obtii si gandeste-te sa aceasta premiere te poate indeparta de idealul tau.

     Incearca sa constientizezi atunci cand mintea iti spune:”Astazi am facut mult sport am mancat corect, maine am voie o prajitura!” pentru cat tu ai nevoie de motivatia de a continua si nu de factori perturbatori care sa te impiedice sa iti urmezi planul.

  • Mese regulate, cantitati masurate!

     Cu totii stim sau am mai auzit ca trebuie sa avem mesele regulate, dar poate ca niciodata nu am constientizat importanta acestei reguli. Aceasta regula poate deveni un aliat de incredere in lupta cu kilogramele in plus, deoarece faptul ca noi avem cele 3 mese principale regulate, servite zilnic in acelasi interval orar, ne va ajuta sa numai rontaim intre mese si sa nu resimtim foame sau nevoia de a manca decat in momentul in care urmeaza sa luam masa.

     Trebuie sa avem grija si la cantitatea portiei de mancare. Aici cel mai bun sfat este sa iti programezi o consultatie la un nutritionist si sa faci o analiza pe cantar profesional pentru a primi indrumarea exacta privind cantitatea de mancare recomandata pentru tine pe care trebuie sa o consume intr-o zi obisnuita. Aceste analize se pot face la majoritatea centrelor de nutritie si nu este deloc costisitoare.

     Insa daca nu ai timp de asa ceva ia in considerare sa reduci portiile zilnice si sa te ridici de la masa inainte de a simti senzatia de prea plin. Daca esti o persoana care mananca foarte repede si mai tot timpul in graba incearca sa schimbi acest lucru. Senzatia de satietate apare mai lent, de aceea este bine sa mananci din inghitituri mici si sa mesteci foarte bine fiecare muscatura.

  • Nu manca noaptea!

     O alta regula importanta ce te va ajuta sa scazi in greutate este sa nu mananci noaptea, deaorece stomacul nu apuca sa digere mancarea in timpul somnului si atunci in loc de slabirete poti astepta la o crestere in greutate. La inceputul dietei vei resimti foarte vehement nevoia de a manca seara, insa incearca sa iti pacalesti mintea la inceput cu ceva lichid natural (fresh de fructe proaspat stoarse, un iaurt de baut,etc) pentru a da senzatia de satietate iar ulterior sa poti renunta cu usurinta si la acestea.

     Nu uita ca si hidratarea reprezinta un factor principal in orice dieta. Asa ca incerca sa bei macar 2 litri de apa pe zi, acest lucru te va ajuta sa reduci si din cantitatea de mancare zilnica pe care obisnuiesti sa o consume.

3. Diete si rezultate

     Cu siguranta cand vine vorba despre slabit si diete intalnim persoane care vin cu sfaturi sau care ne povestesc despre diete din experienta personala. Evita sa iei de bune parerile care nu vin din partea unor specialisti pentru ca ai foarte multe sanse sa iti faci mai mult rau decat bine.

     Cu totii am auzit de diete precum: dieta ketogenica, dieta dukan, dieta disociata, dar nu stim ce efecte au defapt asupra oganismului nostru pe termen lung.

     Incearca sa eviti sa te lasi tentata de promisunile dietelor pe care le gasesti pe internet sau la prieteni pentru oricat de mult ar putea promite acestea, pentru ca efectele lor asupra organismului au fost destul de putin masurate in analize medicale pentru fiecare persoana in parte si astfel poti dezvolta afectiuni grave cu consecinte nefaste in timp.

     Evita infometarea. Majoritatea dietelor devenite populare pe internet au ca obiectiv principal slabirea imediata sau infometarea. Acestea pot da rezultate miraculoase pe moment insa dupa terminarea lor te vei confrunta cu ingrasare rapida si chiar poti acumula mai multe kilograme decat inainte de inceperea lor.

4. Sportul si alimentatia

     Una din principalele cauze ale cresterii in greutate este sedentarismul. Fie din cauza unui program incarcat, fie din cauza unei sarcini sau poate pentru ca sportul nu este o activitate placuta pentru rutina noastra, aceasta este cu siguranta factorul care face diferenta atunci cand vine vorba despre slabire.

     Trebuie sa incerci sa introduci sportul in stilul tau de viata de zi cu zi. Aceasta afirmatie poate fi demoralizanta daca esti o persoana sedentara insa motivatia de a purta rochia de mireasa mult visata in cea mai frumoasa zi din viata ta iti va da putere sa faci un pas important spre silueta ideala.

     Specialistii recomanda minimum 5 ore de miscare pe saptamana, dintre care trei zile de cardio si doua de antrenamente cu greutati. Acum in functie de obiectivele fiecaruia recomandarile pot fi diferite, insa sportul trebuie sa inceapa sa faca parte din viata ta alaturi de celelalte activitati cotidiene pe care le ai.

      Poate la inceput iti va fi dificil sa respecti un program de antrenamente regulat, dar poti incepe cu mersul pe jos sau cu bicicleta. Insa trebuie sa stii ca nicio activitate fizica pe care o vei face acasa sau in aer liber pe cont propriu nu te va ajuta la fel de mult ca un program de exercitii regulat (minim 3 ori pe saptamana) realizat de un antrenor personal. Acesta va stii exact care sunt nevoile tale si ce tip de exercitii trebuie sa faci pentru a ajunge sa porti cu mandrie o rochie de mireasa, poate chiar cea pe care ti-o doresti. In plus un antrenor bun te va ajuta sa ramai motivata si sa respecti orele de antrenament, lucru pe care este posibil sa nu-l poti realiza singura facand antrenamente acasa.

     Sportul iti poate oferi foarte multe beneficii cand vine vorba despre silueta si despre sanantate insa acesta se afla in stransa legatura cu alimentatia. Astfel daca ai un program regulat de antrenament trebuie sa nu lasi pe planul doi alimentatia. Daca facem sport nu inseamna ca ne putem permite sa mancam orice si vom slabi in continuare.

     Pentru a functiona la eficienta maxima sportul trebuie asociat cu o dieta alimentara atent conceputa bogata in vitamine si proteine, la inceput poate parea foarte dificil insa trebuie sa avem in minte in permanenta care sunt obiectivele noastre si faptul ca in final rezultatul va fi pe masura asteptarilor, iar rochia de mireasa la care nici nu speram sa o purtam in ziua nuntii, o vom purta acum cu mandrie.